miércoles, 19 de octubre de 2011

ST MIQUEL DE LA ROQUE-CRESPIÀ

Sant Miquel de la Roque, Crespià

Un dimecres més vam quedar per anar a fer una volta-llampec amb bici, cansats de fer sortides al voltant de Figueres, jo en Marià, vaig proposar fer una pels voltants de Crespià, per recorrer part de l’Empordà i de La Garrotxa .

La hora de sortida era a les 4 de la tarda amb l’Èric i dos companys seus l’Aleix i en Xavi i el “mastil” del club, en Puig.

La previsió era fer la volta i com sempre veure coses noves que hi ha a prop de casa. Tots apunt de sortir 10 minuts del previst, vam començar la ruta que vaig baixar del Wikiloc, només sortir del poble vam passar per uns corriols, ha on els joves Èric, Xavi i Aleix els hi era un terreny que els motivava i es varen esplaiar.

Després d’un parell d’errades de rumb i rectificant la ruta, vàrem arribar a Esponellà per agafar el camí que ens porta al càmping, allà l’Èric ja estava al seu terreny doncs hi havia viscut uns anys i es coneixia el terreny.

Seguint el camí i passant per la font del Martís (crec) vorejant el riu Fluvià, arribem a la central elèctrica i la pressa dels Martís, ha on veiem al altre costat de riu, uns del nostres objectius de la excursió del dia, enfilada allà en un penya-segat, Sant Miquel de la Roque.

Continuant vora riu trobem la resclosa de Serinyà i travessant l'afluent El Ser passem per un terreny anomenat Les Plenetes, ha on els joves van ensumar una olor de herba, que es feia perdre el sentit, imaginant la quantitat de cultiu que hi podia haver.

Sense fortes pendents vàrem sortir a la C-66, per fer un parell de Quilòmetres, per travessar el riu a prop de Besalú i fer el retorn per l’altre banda.

Passant per uns camins sense pendents i en bon estat, que es podia pedalejar còmoda, arribem Dosquers, i un quilòmetre després, veiem una trialera fora de ruta ha on en Aleix va voler pujar, per poder baixar fen la cabra-boja, mentre L’Erik el filmava. Tot seguit novament vorejant el Fluvià, passant per el Portell; com sempre una mica de pujada no massa forta, però que exigeix una mica per arribar fins d’alt. A Sant Bertomeu del Portell.

Allà deixem les bicicletes i busquem Sant Miquel de la Roque, despres de 5 minuts de buscar i caminar trobem la curiosa ermita, amb vistes al riu molt maques.

D’allà, baixada per bon camí amb pedres que emprenyen una mica, però que no impedien que els joves poguessin fer un descens ràpid, uns més que altres, per arribar novament a Crespià.

Vam comentar la ruta amb la colla de L’EriK. Una salutació des de el nostre blog i a veure si algun dia fem una altre sortida conjunta amb ells.

La veritat és una volta maca, vorejant el riu per pistes en bon estat. Una mica de puja i baixa ràpid, i en pocs quilòmetres (20), tornem a estar de camí cap a casa.