sábado, 22 de marzo de 2014

SAU-SUSQUEDA RUPIT

Bones de nou:

Dissabte 22 a les 7 del matí vam carregar les bicicletes per fer una ruta tot el dia i vam anar  amb el cotxe fins als peus de la presa de Susqueda, en Jordi i jo (Marià)

Abans de començar la jornada ens vàrem parar a  La Cellera de Ter, a fer un cafè amb llet i una pasta.

Un cop més esmorzats varem  continuar passant per El Pasteral (la presa petita) i continuar uns 9 quilòmetres fins a sota la  presa de Susqueda, a Sant Miquel de Ter, allà vàrem descarregar les bicicletes i fer el preparatius per la Ruta.

Iniciem l’excursió 9.15 h amb una temperatura de 3º però sensació de fred no ho reflectia, el primer tram 1.600 qm fins arribar a la presa a la ja vam acumular 150 m de desnivell, les cames ens preveien que no havíem fet un bon escalfament.

Desprès de les primeres fotos els següents quilòmetres tranquils vorejant el pantà , gaudint d’aquella tranquil•litat durant 11 quilòmetres fins deixar el pantà i iniciar la pujada de 8 quilòmetres, el camí no tenia dificultat ni rampes fortes, però en Jordi no tenia el dia i quedava endarrerit, cosa que agraïa i hem donava temps a contemplar el paissatge.

La temperatura havia pujat a 12º i a les 12.10 ja ens trobàvem al cim passant per el costat de Sant Joan de Fàbregues, allà en van desvia 2 quilòmetres a contemplar el Balcó del Pla de Fàbregues i tot seguit 5 quilòmetres més al majestuós Salt de Sallent, de més de 100 metres d’alçada.

Després de mirar el salt de Sallent només calia fer un petit esforç de 6 quilòmetres per arribar a Rupit, on després de visitar el poble i passar per el tradicional pont penjant, a les 13.30 ens entaulàvem per dinar.

Un cop dinats vàrem reprendre la tornada amb un descens per el mig de boscos passant al costat del torrent l’aranyó de 11 quilòmetres fins arribar novament al pantà de Susqueda, per arribar tot vorejant i realitzant una pujada d'un quilòmetre fins la presa de Saus.

Ja portàvem realitzat 45 quilòmetres i ens mancaven una vintena tot vorejant l’altre costa de pantà de Susqueda per arribar al cotxe.

Amb un trenca-cames constants en Jordi ja li flaquejaven les forces  i a mi poc hem faltava, a poc a poc i contemplant la grandesa del pantà i veient les ruïnes de l’ermita de Sant Martí de Querós vàrem arribar al cotxe amb 65 quilòmetres 1400 desnivell acumulats, i el sac de satisfacció ple.