sábado, 30 de agosto de 2014

ST PERE PESCADOR -ESCALA-ESTARTIT-ST PERE PESCADOR

Bon dia a tothom:

Avui hem fet una nova sortida pels voltants de St Pere Pescador.

Aquest cop ens hem reunit a les 07h30 en Marià, En Xavi Serra, en Jordi Puig, en Javi Otero, en Joan Puig, i en Juan a casa en Josep Mª Vilà.

Ha estat sorprenent la rebuda ja que tenia la taula preparada amb els croissants i el café pel qui en volgués.

Un cop hem anat arribant tots i ens ens menjar el petit àpat, hem enfilat a sobre les mtb i ens hem dirigit cap els càmpings per la vora del riu Fluvià i passats 5” a en Josep Vilà en un petit escaló del pont se li ha trencat el suport del porta paquets i mentres ell tornava cap a casa seva a deixar-lo la resta hem fet una espera que ha durat res. El dia prometia

Un cop ha arribat em emrès de nou la marxa passant per davant el càmping l’âmfora, el xiringuito Tropic Beach, i seguint el camí, passant per la paret que delimita el càmpig les Dunes en dirección l’Escala..

En aquest punt just quan començàvem a agafar la carretera, a en Javi Otero ha sentit una fressa estranya quan ha fet servir el fre del darrera, ens hem aturat i hem pogut comprobar que li faltava un cargol que subjecte tota la peça on van les pastilles de fre, hem intentat buscar un cargol que se li ajustès però no hi ha hagut manera i hem decidit seguir capa a l’escala on trobaríem una botiga de MTB i poder col.locar el cargol, mentres en Javi no podría utilizar el fre del darrera.

Arribem a St Martí d’Empúries i fem el passeig peatonal i amb MTB seguint la costa, passant per davant les ruines d’Empúries fina arribar a l’Escala. En aquest passeig ja trobem molta gent corrent o passejant, en definitive, fent esport con nosaltres.

Ja són quarts de nou i el sol sembla que començarà a apretar fort.

Arribant a l’Escala trobem una botiga oberta aprop de Riells i en un tres i no res la mtb d’en Javi la tenim a punt per proseguir la marxa ja força retrassada pels diferents aconteixements que ens havien passat.

Travessem tot el passeig de Riells passant per darrera el port esportiu i enfilem una pujada alquitranada però molt pronunciada per anar a la Torre de Montgó a la Punta de Trencabraços.

Un cop ens hem fet les fotos de rigor i en Marià i uns quants han anat a veure un bunquer que hi ha pels voltants, seguim ruta passant per davant el Camping Montgó, Camping Paradís i Camping les Neus sense abans haver-nos perdut una mica per aquesta urbanització.

Bé ens trobem passant el Camping les Neus i ja enfilem en dirección a l’Estartit. Aquesta és una carretera asfaltad en quasi la eva totalitat fins el tram final que és de terra. Comença suau fins que es va enfilant , passant per La Pedrera, troç planer i seguint fins la baixada on el tram final si et deixes anar sense pedalar pots agafar els 60km/hora.

Entrem a l’Estartit pel Sant de l’Euga, al costat trobem el Campig Estartit, el port i al fons les Illes Medes.

Ens fem de nou la foto oficial i seguim ruta en dirección St Pere Pescador. En principi estaba previst fer un bany a l’Estartit però com quasi anàvem 1 hora de retràs sobre l’horari previst hem decidit seguir ruta.

Sortint de l’Estartit agafem una pista que va pel darrera la carretera de Torroella de Montgrí a l’Estartit. Aquí a l’Albert en un clot se li salta el portapaquets del darrera sense cap conseqüència.

Anem fent pista planera a un ritme de 22-25km/h fins que girem ala dreta molt a prop del Castell de Mongrí per enfilar per la carretera de les Dunes, zona molt boscosa amb carretera asfaltada i molt serpentada en pujada.

Un tram molt acollidor de pujada d’anar fent... Un cop a dalt al costat de la casa del Guarda, tenim una Font i posteriorment la baixada que ens durà de nou cap a l’Escala. En aquets punt prenem aigua i en Josep mª Vilà es trova dos ciclistes que es coneixen.

Agafem la baixada, dolça baixada a un ritme alegre, és el Cami de les Dunes a Sobrestany que ens portarà fins a davant del Camp de Futbol de l’Escala.

Allà seguim per carretera en direcció a les runes d’Empúries. L’Albert i en Puig es queden enrera ja que en Jordi ha de cambiar la pila de la GO PRO i quedant-se enrera ells preñen carretera fins arribar al trencant de St Martí d’Empúries.

Veient que ja ha perdut a ala resta, una trucada ens fa de nou retrobar-nos darrera el restaurant El Molí i en poc temps els companys arriben i seguim tots junts per pista fins arribar al trencant que ens portarà de nou a Cinc Claus i posteriorment la pista segueix fins atravesar el poble de l’Armentera i passant pel costat del Camp de Futbol i seguint el riu fins arribar al poble de ST Pere Pescador, Un tram amb una cadencia molt   constant que fa que les cames ja els costi seguir el ritme.

Arribem a St Pere, de nou a davant casa en Josep Mª Vilà, on deixem les MTB en el seu garaig, ens dutxem i ja ben “modats” pugem a la seva cuina on ens espera un esmorzar-dinar d’embutits, butis i pastís de café.

Una volta d’uns 55km aprox amb molt bona tº i sobretot la compañía genial.

Escrit per Albert Espinosa.