jueves, 25 de noviembre de 2010

CABANES-BIURE- CASTELL DE MONTROIG

Bones tardes als membres d'AMICS DEL FINAL FELIÇ:

Avui 25 de Novembre del 2010 hem fet una sortida en el transcurs de la tarda fins al Castell de Mont Roig.

A les 15 hores aprox ens hem trobat davant la Societat del poble de Cabanes amb en Marià, en Modest, en Sisu i l'Albert Espinosa.

Després de descarregar les MTB dels cotxes a Cabanes, ens hem dirigit cap a la N-II que va a la Jonquera per camins de terra i després de atravessar la carretera, que per cert, el trànsit és molt fluït, hem agafat la carretera que ens ha portat al poble de Biure.

Un cop allà hem atravessat el poble, hem passat pel que ens sembla que és el pavelló i hem enfilat una primera pujada només deixar el poble que ens ha fet treure la primera gota de suor!!

Seguint per la pista hem deixat enrera un dipòsit de l'aigua i posteriorment hem passat pel que havia set una pedrera i tot just després ens hem aturat a cambiar l'aigua a les olives ja que en Sisu, que s'ho coneix tot, ens comunica qu a partir d'aqui haurem d'apretar la ronyonada ja que la cosa es posa interessant!!

En aquest punt hem agafat un corriol a l'esquerra ple de regueres i sorra que ens ha dut a Can Salelles, que ara és un restaurant.

Allà hem intentat seguir el camí però aquest està tancat per una porta de ferro ja que segons sembla els quads hi passen i els del mas no els agrada gaire, així que hem baixat uns 200 metres fins arribar a la carretera GI-502 que porta a Darnius i a uns 300 metres hem agafat un altre corriol a l'esquerra que enllaça amb el que ens hem trobat amb la portella.

En aquest punt hem començat a pujar i pujar amb petits descans però la cosa s'ha posat seria per moments!!

Ha arribat un punt a on hem trobat una bifurcació i hem girat a l'esquerra i és quan hem vist que la cosa només havia fet que començar.

Només ens quedava tirar de ronyons i orgull perquè de pinyons, plats i demés estris de les nostres MTB s'ens havien acabat i feia estona que en Sisu ens dèia... ja hi sóm!!! esclar mentres nosaltres tres hem fet pit i collons per arribar al cim del castell, en Sisu anava pujant i semblava que anava pujat a sobre una moto,....

I finalment, després de perdre pedalada dues vegades i, tot s'ha de dir, quan fa molta pujada, és difícil però no impossible tornar a agafar pedalada... hem vist com en Sisu ja s'havia baixat de la MTB i ens esperava al cim!!

Allà mateix hem deixat les MTB i hem pujat a peu. per un camí, per trencar-se el coll i hem arribat a sobre el castell de Mont-roig

Com ja va sent habitual, hem fet les riguroses fotos de sortida i an poc temps hem hagut de començar baixant ja que el sol s'anava amagant darrera la muntanya i la foscor s'anava apoderant dels camins.

La baixada ha estat formidable ja que quasi tot el camí ha estat baixant, hem agafat un altre camí més ràpid passat pel Mas Rajol que ens ha dut a vorejar el riu Ricardell, el qual l'hem hagut d'atravessar dues o tres vegades sense consequències negatives, passant per sota arbredes molt boniques i finalment hem arribat de nou al poble de Biure.

I desde allà el camí de tornada ha estat el mateix fins a Cabanes on ens hem despedit fins a una altre trobada.

Ha estat una sortida d'uns 30 km amb una temperatura força correcte i amb un temps aproximat de dues hores i mitja!!

Escrit per Albert Espinosa Gibert.