miércoles, 30 de marzo de 2011

AGULLANA-ST EUGÈNIA-COLL DE LA MANRELLA -AGULLANA

Bon dia:

De nou aquesta tarda hem fet una nova sortida.

Aquesta ha estat una mica per mirar el trajecte que farem pel dia 16 d'àbril.

A les 15hh 30 ens hem trobat en el parking de davant la Societat de Caçadors d'Agullana en Modest, en Marià, en puig i l'Albert.

Hem baixat en direcció a la Jonquera i després de passar el pont hem girat a l'esquerra i hem passat per davant del Can Mallol dels Cortals després ens hem trobat els camps de Mas Puig i hem seguit pujant ¡, on ens hem trobat en Jepi que baixava amb la gossa i el SUZUKI i després de parlar una estona i dir-nos per on aniríem hem arribat a St Eugènia.

Ens hem parat per mirar el GPS d'en Marià i després hem decidit girar a la dreta just al costat de St Eugènia i hem començat a enfilar una pujada de aprox una hora ben bona.

Aqui ja portàvem uns 5 Km de pujada i ens hem atrevit a fer la nova pujada que ens ha dut fins al Coll del Portell amb una durada pujant d'una hora més o menys. Allà a dalt després de veure que anàvem bé d'horari hem decidit fer, per un corriol, uns 10 minuts a veure on ens portava aquest pas tan estret, on passava un rec d'aigua bruta i amb una olor no gaire agradable.

De cop i volta ens hem trobat en Marià que s'estava mig aixugant i hem vist com la MTB estava mig tirada a sobre uns matolls. El que li ha succeït ha estat que baixant la roda del davant se li ha clavat i ha fet un capgirell de 360 graus caient a terra, per sort sense cap conseqüència de mal físic. El corriol l'hem acabat fent a peu i ens ha dut lins la Caseta del Coll de Portell.

Allà hem mirat, de nou, el GPS per veure on anava aquesta pista i decidir que seguíem endavant.

La pista ens ha dut, passant pel costat francès, fins al Coll de Manrella on ens fet unes fotos en el monument de Lluís Companys.

En aquest punt com anàvem una mica justos d'hora, hem baixat per la carretera fins arribar a la Vajol i tot seguit fins Agullana on, de nou, ens esperava en Jepi per saber com ens havia anat.

Quan hem començat a baixar per la carretera, les vistes a tota la plana de l'Empordà eren esplèndides, prova d'això, aquesta foto.

Com a cosa curiosa, quan anàvem baixant la temperatura era frescota i just a l'entrada d'Agullana una sensació de calor tèrmica ens ha sobtat de cop passant de notar la fred a calor.

El total més o menys han estat unes 3 hores de volta i aprox uns 30 Km.

De fet hem fet bona part del que farem el proper dia 16 d'Abril i hem constatat que és assequible per tots nosaltres.

Aqui en teniu les gràfiques del dia de la sortida d'avui.

Escrit per Albert Espinosa.