sábado, 16 de noviembre de 2013

PIRINEXUS DE ST PERE I RODALIES

Crònica de la segona sortida amb bicicleta pel Pirinexus de Sant Pere i rodalies

Ciclistes: David Martí, Jordi Puig, Marià Llop, Xavier Serra, Xavier Otero, Albert Espinosa i Josep Maria Vilà.

La concentració és a les 7:45 hores a Sant Pere Pescador al garatge de casa d’en Josep Maria per tal de sortir a les 8 hores.

El cel es presenta ennuvolat però no amenaça pluja tot i l’anunci a “bombo i platillo” de la nit abans per part del nostre amic de TV3 Tomàs Molina de “pluges generals”, la temperatura és fredota, amb un xic de vent i tots els ciclistes es presenten amb calça llarga menys el valent d’en Josep Maria.
Abans de sortir, en Diego Lorenzo ( el germà de la Carme ) ens fa una foto a tots plegats a la plaça Catalunya.

A les 8:10 hores iniciem la marxa cap el pont, tot seguint el carril bici vora el riu, passem per Can Martinet i arribem a la platja.

Seguim pel camí que hi ha a tocar de la sorra, passem per davant dels Càmpings La Gaviota i Àmfora, del xiringuito d’en Manasses, dels Càmpings Aquàrius, Les Dunes i La Ballena Alegre i arribem a Sant Martí d’Empúries on creuem el passeig situat al costat del mar tot passant per davant de les ruïnes d’Empúries i ja som a L’Escala.

Ens aturem a la pujada d’entrada a la vila i aprofitem per a fer algunes fotografies amb el Golf de Roses de fons.

L’ambient continua fred amb lleugera tramuntana.

Pugem pel carrer del restaurant Míryam i creuem L’Escala per l’avinguda Girona i d’aquí cap el restaurant El Molí situat a la sortida del poble.

Tot seguit agafem el Pirinexus que porta a Viladamat o hi arribem a un quart de deu aproximadament. Pugem fins a Palau Borrell i des d’aquí 2,7 quilòmetres d’ascensió.

Baixem fins a Ventalló i d’aquí cap a Valveralla passant pel camp de futbol i pel llac de l’Aventura.

Seguim vora el riu passant per L’Armentera i arribem a Sant Pere on ens aturem a l’oficina de turisme situada davant del riu per tal de fer-nos una foto amb la caravana independentista de fons.

Creuem el pont i un cop a l’altre costat passem per sota fins arribar al parc del riu i d’aquí fins a casa d’en Josep Maria on hi arribem a tres quarts d’onze passant per la plaça major i pel carrer Major. El temps total a cavall de la bicicleta ha estat de dues hores i vint-i-dos minuts, vuit menys dels previstos, amb un recorregut total de 42,5 quilòmetres i la velocitat mitjana s’acosta als divuit quilòmetres per hora.

Aparquem les bicicletes al garatge d’en Josep Maria i pugem a esmorzar.

Aquest, el comencem amb embotits freds com ara botifarres diverses del porc de Vilamacolum, sobrassada d’en Pepe de Palma, pernil salat i formatge.

La Coca-Cola i sobretot la cervesa no hi falten.

Després ens cruspim cadascú un pinxo i una botifarra a la planxa elaborats per la Dolors tot acompanyant-los de vi negre. A tot això han volat cinc xapates d’olives de quart xucades amb tomate. Per acabar un flam de cafè casolà, una mica de cava, algun gelat i cafès. Petant la xerrada, amb algun que altre cigarret a la terrassa i alguna cerveseta de propina, arribem a les dues de la tarda hora en que donem per finalitzada la trobada.