miércoles, 30 de octubre de 2013

CABRERA

El Cabreres

Després de molts de dies fen sortides per l’Empordà en Jordi i jo (Marià), vàrem fer una sortida de tot el dia, per aprofitar les hores de sol, ja que es hivern i fosqueja aviat.

Sortint de Vilabertran cap a terres Osonenques a ¼ de 7; feiem un cafè amb llet i una pasta a Santa Maria de Corcó a les 2/4 de 9.

Comencen la ruta desde la plaça major, amb el Trakc de la cursa popular del Cabreres 2013, i amb una temperatura de 7 graus.

Amb un breu puja i baixa per vorejar el poble, iniciem la primera pujada de 8.5 quilometres al 6 %, Sense grans rampes i sempre per pista ampla, comencem a gaudir dels boscos de fagedes; fins arribar a tocar el 1100 metres amb bones panoràmiques,

Comencen a baixar per pistes amb trossos enllosats de pedra de varis metres i corriols sense cap complicació, passant per damunt de catifes de fulles seques que intuïes el camí.

Al cap d’uns 25 quilòmetres ens trobem a Cantonigrós per fer un esmorçar-dinar.

La temperatura ja havia pujat a 13 graus i calia afronta la segona pujada del dia de 4 quilometres 9%, amb algunes rampes dures (ideals per fer una bona digestió) i amb algun corriol que ens deixa de nou a 1100 metres;i ens desviem 350 per visitar l’ermita de Sant Corneli.

Iniciem novament un trenca-cames de puja i baixa de varis quilometres fins començar el descens; sempre transitant per paisatges i fagedes amb racons frondosos i espectacular.

Ja portàvem 43 quilometres i 900 m de desnivell acumulats i ja s’entreveié l’ultima baixada de 7 quilometres fins el pantà de Sau; i assolir l’ultima pujada de 7 quilometres; però la manca de forces per afronta aquest darrers quilometres, es fa replanteja escurça per la carretera BV-5207 i fer els 4 quilometres fins arribar novament a Santa Maria de Corcó.

Cansats, però satisfet tornem cap a casa, fent petar la xerrada en el trajecte tornada, recordant de la jornada realitzada i pensant amb la propera.