sábado, 25 de enero de 2014

VILABERTRAN-PERELADA-DELFIÀ-VILAMANISCLE-PUIG ESQUER-LLANÇÀ

Bones de nou, el passat dissabte 25 de gener uns quants dels amics del final feliç es varen trovar x fer una sortida una mica especial.
A les 07:45 ens reunim al bar de l’Alba amb una temperatura no gaire freda en Marià, en Puig, en Javi, en Josep Mª, en David i l’Albert x fer un café ràpid, concretar les darreres coses i passats 10 minuts de les 08 enfilem carretera en dirección a Perelada.
Poc després i arribats a Perelada venint per la carretera vella a Figueres, en uns arbres de l’interior del Castell podem contemplar una colla de cigonyes que segons sembla están instal.lades tot l’any!!!
Agafem direcció  Camp de Golf i posteriorment per una pista lateral veient la part del darrera de les magnifiques cases del golf de perelada  passant per Masos de la Garriga i anar a sortir a la carretera de perelada a garriguella.
Passem pel Puig de la Mala Veïna i pels xalets dels alemanys i just quan en David es pensaba que ens deixaríem anar carretera avall fins a Garriguella, en Marià diu que hem d’agafar la pista a l’esquerra.
Passem pel costat del Mas de n’Hortús i seguim la pista que ens fa arribar a Can Nouviles i sant Romà.
Molt aprop d’aquí están les Basses de Delfià però no ens podem entretenir gaire xq encara ens queda un troç important.
Atravessem el poble de Delfià i enfilem una altra pista ample que ens porta a Vilamaniscle on parem a la Font dels Ous on tenim el Castell al darrera.

Ens fem una foto de grup, carreguem aigua, i ens tariem roba ja que tot i que la temperatura no és alta, l’esforç ja ens fa treure algo de roba.
Comencem la pujada pel Castell i ja deseguida un gos ens segueix un troç importan ton en Josep Mª intenta que no ens segueixi on finalment ho aconsegueix i es queda a les portes del poble just quan enfilem una nova pista força plañera fins arribar al Coll de la Serra.
Aquí comença la baixada força divertida que ens durà fins a St Silvestre però amb la sorpresa que a mitja curva baixant les vaques de pastura són al mig de la pista i hem d’apurar els sentits per no acabar a sobre d’elles!!!!
Un cop a St Silvestre i passats uns metres ens trobem ja amb la prova dura de la jornada, l’inici de la pujada a Puig Esquer.
Comencem la pujada, com ja és habitual cadascú al seu ritme.  Ens porta als voltants d’una hora arribar al cim i segons les nostres informacions el tram final és d’un 23 %.
Un cop sóm a dalt 606 metres d’alçada fem les fotos de rigor i estem força estona disfrutant del paisatge, ja que desde allà i amb un bon dia és pot veure tot el golf de Roses, Cap de Creus, la Plana de l’Empordà i demés zones com el començament de les muntanyes de la Garrotxa,…

El temps ha cambiat una mica i tot i que les vistes són formidables decidim abrigar-nos una mica després de treure’ns roba a l’ascens i començar a baixar ja que com diu el nostre company Josep Mª ara és quan es pesca.
En David i l’Albert decideixen baixar un troç pel dret fins  al Coll de Sant Miquel , en principi només hi havien de baixar els dos i la resta baixaria per la pista però amb un cop d’ull de l’Albert enrera veu com la resta s’ha apuntat a aquest petit troç de baixada una mica técnica, l’Albert pensa així m’agrada valent!!!!
Un cop ens trobem tots al Coll de Sant Miquel, en Puig posa en marvxa a la seva HERO, col.locada en el manillar de la seva MTB i començem el descens que ens portarà fins al Coll de Sant Antoni, just abans de començar la baixada per la N-260 entre Garbet i Colera.  Anem baixant a un ritme força alegre i passem pel Coll de Tres Camins, Coll d’en Poca Sang, Coll de la Perica, Pig de la Pedrera on el deixem a la nostra Esquerra i com us he dit abans arribem al coll de Sant Antoni. Allà ens aturem per rejuntar-nos i decidir fer carretera fins l’estació de Llançà. En Marià i l’Albert trien baixar per un corriol que els durà a la riera de Garbet mentres la resta de membres els esperarà a la platja de Garbet.
Al poc de 2 minuts el grup es torna a reagrupar i fan via en fila “de a uno” cap a Llançà, arribant al bar d’abans de  l’estació a les 12h05 i salvant la pluja per poc més de 5”.
Després de decidir com deixaríem les MTB a fora davant el bar, tots menys en David  l’Albert s’ahan assegut a taula per fer un merescut Final Feliç amb quasi un esmorzar-dinar!!!
Mentres en David i l’Albert han agafat el tren de les 12h39.

Segons en Javi Otero hem estat unes 3h a  sobre la MTB i amb un total de 45 km si fa no fa!!!
Realment una excursió molt agradable i maca de fer tot i la duresa de la pujada de Puig Esquer!!!

Escrit per Albert Espinosa.