sábado, 28 de mayo de 2011

ESPOLLA-ST QUIRZE DE COLERA-RABÓS-ESPOLLA

Bon dia a tots de nou:

Avui la volta ha estat pel matí ja que també, de tat en tant, els dissabtes fem alguna escapadeta.

A les 09 hores ens hem trobat en el parking, just abans de la pujada cap al Coll de Banyuls, en Marià, en Jordi Puig, en Javi Otero i l'Albert Espinosa.

Només ens ha calgut el temps necessari per descarregar les MTB per començar una nova ruta. Aquesta ens duria a St Quirze de Colera on es troba el Monestir que, sengons dades un xic confusses, encara, data del 785.

Hem agafat la pista-carretera, cami de l'Albera, que va desde Espolla fins a Banyuls, terme de França. Resultar ser una pista asfaltada on passen forces cotxes provinents de França.

Hem anat fent camí fins arribar a Mas Pils on hem agafat ja la pista foresta a mà dreta i ja hem anat enfilant pista fins arribar al Coll de Platja, on hem pogut contemplar la vista de la plana de l'Empordà.

Desde allà tot ha set baixada fins arribar al Monestir.

Durant la baixada s'ha de fer atenció ja que les MTB ràpidament agafen velocitat, a més hem tingut l'afegit que hi havia batuda de Senglars.

Un cop hem arribat a St Quirze de Colera ens hem dirigit al Corral, lloc on hem pogut gaudir de les vistes i d'un bon esmorzar.

Tot s'ha de dir que, no hem pogut esmorzar a fora, ja que, segons, els agents rurals, no es pot donar menjar, i ho hem hagut de fer a dins el local.

Després de mès o menys 1 hora hem tornata agafar les MTB i ja hem seguit la pista de baixada cap al poble de Rabós.

A mig camí cap a Rabós en Marià volia agafar una pista forestal que porta fins a Rabós o Espolla però sense passar per carretera però per questió de temps no hi hem passat.

Hem atravessat el poble de Rabós pel mig, cosa que en Puig no ha fet perquè, com de costum, ell quan es coneix la ruta tira i tira i si vols cambiar el recorregut éws difícil ja que ell no està amb nosaltres.

Amb això en Puig ens esperava a les afores del poble i nosaltres després de fer la drassera ens tornat a ajuntar i hem seguit camí fins a Espolla on ha concluït la sortida del dia d'avui..

En Javi Otero ha hagut de portar la MTB al taller ja que li grinxolava i ens hem pensat que serien coxinets del pedalier però finalment ha estat una sltre cosa menys importan

El temps ha acompanyat tot i que ha fet una mica de tramuntana.

La volta s'ha fet en unes 3 hores i amb un recorregut d'uns 25 Km.

Escrit per Albert Espinosa.