jueves, 4 de agosto de 2011

CAMPRODON-SETCASES-COSTABONA-ESPINAVELL-MOLLÓ-CAMPRODON

Bones de nou:

Aquesta és la segona sortida que vaig fer mentres m'estava a Camprodon de vacances

El dijous 4 d'Agost amb l'Issac, el meu cunyat, ens vàrem llevar a les 07h'30 per després d'un esmorçar suau, agafar les MTB i cap a les 08 hores, pendre la carretera que va a Vallter 2000 en direcció a Setcases per la carretera GIV-5264

En aquella hora la temp era d'uns 12 graus i anàvem amb jaqueta ja que el sol feia petites sortides encara massa tímides per poder gaudir d'ell.

Un cop vàrem passar Setcasses i fer uns 5 Km més per carretera, vam trobar la pista a mà dreta que porta fins Espinavell passant per sota de Costabona.

Agafem la pista i començem a pujar envoltats de força vegetació i arbres considerables. La pista, com jo dic, només li faltava passar-hi la capa de quitrà ja que era tam ben matxacada que a penes sentíem trontoll de MTB.

Començen a passar-nos vehícles que van a caminar a Costabona, nosaltres a la nostra. A uns 30 minuts parem a gaudir del paissatge i menjar quatre fruits secs i un glop d'aigua i prosseguim, la pujada està essent molt agradable, bé, diem que còmode de fer.

Al cap d'una hora pujant i ja veient el final de l'ascens, hem de passar, com ja va essent costum, pel mig de vaques de pastura que caminen per la pista com uns excursionistes més i que ens observen, al nostra pas, com espectadors, x nosaltres el pas entre aquelles bèsties ens fa passar un moment de nervis ja que mai saps com respondran, però passem sense cap problema i ja veiem per fi el cim de Costabona. Allà també trobem les roques d'en Mercer. Nosaltres ens parem just a sota on comença aquest mític cim de la Vall de Camprodon, que segons sembla força gent s'hi ha perdut ja que al no haver-hi cap vegetació, quan baixa la boira molta gent es desorienta i bé sol baixar pel costat de França i l'ha de venir a buscar els membres de rescat.

Nosaltres però observem la quantitat de cotxes que ja hi han i com els excurssionistes comences l'ascenssio.

Un cop hem gaudit de les vistes, novament, ens queda la baixada fins a Espinavell, uns 18-20 Km d'un pendent pronunciat que ahurem de controlar molt bé els frens i vigilar els cotxes que pugen.

A uns 5 minuts de baixada passem pel costat d'un refugi de saleres de Caderget i seguim baixant, en total és ben bé una baixada d'uns 40 minuts sense pedalar i si et descuides de cop et poses a 60- 70 km x hora.

Un cop arribem a Espinavell, em dóno compte que la roda del darrera té un bony, para per inspeccionar i em dóno compte que la tinc esparrecada pel mig i comença a sortir la coberta.

En aquest punt ja només queda fer carretera i decideixo treure pressió a la roda i continuar mirant de no rebentar la coberta.

Agafem la GIV-5225 que enllaça al poc de 3-4 Km amb la c-38 que va de Camprodon a Prats de Molló (França).

Anem direcció a Molló i després finalment arribem a Camprodon salvant i havent evitat que la coberta del pneumàtic del darrera s'acabés esparrecant

Al final ha estat una volta d'uns 40 Km amb temperatura fresca però agradable i s'ha fet en tres hores i mitja