martes, 2 de agosto de 2011

CAMPRODON-MOLLÓ-LA CASILLA-COLL-D'ARES-CAMPRODON

Bones tardes a tothom:

Aprofitant que he estat uns dies a Camprodon vaig fer dues sortides per les terres del Ripollès que a continuació us explico.


El dimarts 02 d'Agost cap a les 09h 30, i després d'esmorçar vaig agafar la MTB i vaig fer camí fins a Molló per la carretera C-38, just abans d'arribar al poble un trencant a mà dreta em va portar tot baixant per camí emporlanat fins al fons d'una vall i començo a enfilar ja per pista forestal fins arribar al Turisme Rural LA COSTA.






Deixant enrera aquest bonic mas vaig seguir pujant fins arribar al Collet de la Costa on vaig agafar la pista a mà esquerra en direcció a Coll d'Ares.



En aquest punt passo per diferents corriols i lloc ombríols on no hi passen ni gaires, vehicles, ni gaire gent ja que tot és bastant brut de vegetació.









Deixat enrera la zona boscosa vaig arribar a una zona ben neta sense arbres i poca vegetació, només vaques d'alta muntanya pasturant. En aquell lloc la dificultat de pujada havia baixat, el que em preocupava era que el camí passava seguint una d'aquestes líneas d'alta tensió que van cap a França i que la fressa que elscables fan feien que m'afanyés força a atravessar i deixar-les enrera el més aviat possible.



Quan vaig deixar enrera tot aquell "filat" de tanta corrent i dos abeuradors per bestiar vaig divissar el que s'anomena "La Casilla" que segons el sogre, era l'antic punt fronterer de la Guàrdia Civil quan encara no hi havia la carretera actual feta i on enm aquelles èpoques hi han forces històries desagradables, la majoria, de gent que volia fugir d'Espanya cap a França.




Desde allà vaig seguir recte amb petites pujades, força assequibles, de nou vaig haver d'atravessar la linea d'alta i de nou vaig trobar un grup de 30 caps de bestiar , on vaig haver d'atravessar pel mig, ja que es trobaven al mig de la pista.





Al cap d'uns 2 Km vaig trobar els vaquers que menjàven quelcom, en aquest punt la pista es va començar a enfilar sense parar fins arribara Coll d'Ares, lloc on hi havia frontera amb França.




Aquella pujada constant de 5 Km va ser llarguísima i molt pesada.






A poc després de 11h 30 arribava al cim, vaig contemplar les vistes, res 2 minuts, em vaig posar la peça de màniga llarga i vaig enfilar la baixada de 18 Km i uns 30 minuts de durada fins arribar a Camprodon novament.

























La volta va ser de 3 hores més o menys i d'uns 40 Km la meitat fets en pista, amb una temp molt adient, sabent a la zona on estava pedalant.

Escrit per Albert Espinosa

1 comentario:

  1. es el millor temps, tot verd i la calor de bon mati no apreta, i només esta a 1.30 h de casa

    ResponderEliminar