jueves, 28 de julio de 2011

BIURE-BUNQUER D'OBSERVACIÓ-CASTELL DE MONTROIG-BIURE

Bones de nou:

Aquesta tarda aprofitant que feia una mica de nuvol hem volgut anar al Castell de Montroig i que en Marià ens ensenyés el BUNKER OBSERVATORI que hi ha molt aprop.

Sobre les 15h30 hem quedat en el parking del poble de Biure en Modest, en Lluís, en Marià i un servidor, l'Albert

Després de descarregar les MTB hem atravessat el poble i ja hem enfilat pel poble amunt

Un cop allà hem atravessat el poble, hem passat pel pavelló i hem enfilat una primera pujada només deixar el poble que ens ha fet treure la primera gota de suor!!

Seguint per la pista hem deixat enrera un dipòsit de l'aigua i posteriorment hem passat pel que havia set una pedrera i tot just després agafem un apista a mà esquerra que ens fa pujar per uns corriols trencats per l'aigua i amb una sorra molt lliscossa que ens ha dut a Can Salelles, que ara és un restaurant.

Hem baixat uns 200 metres fins arribar a la carretera GI-502 que porta a Darnius i a un kilòmetre més o menys hem agafat un altre corriol a l'esquerra que enllaça i ens porta fins a dalt del castell.

Aquest punt ha estat interessant , ja que com aq la darrera edició d'aquesta mateixa excurssió, la cosa s'ha posat pujada amunt i hem hagut d'apretar la ronyonada.

Al que ja anomenem la curva de la paella ens hem aturat un moment per reforçar les nostres forçes amb líquid.

Hem seguit pujant i abans del trencant a mà dreta on puja directament al castell hem seguit recte per la pista i al cap de dos Km hem arribat a un arbre on indica que un xic més aball s'arriba al bunker.

En aquest punt hem deixat les MTB, hem agafat els lots i hem seguit a en Marià pel corriol a peu fins arribar ala porta d'entrada del bunker.

Aquest està amagat entre arbres i matolls i després de baixar uns 8 escalons s'entra i la claror es converteix en foscor absoluta d'on hem de seguir a en Marià amb el frontal per poder avançar i al poc d'uns metres i de deixar enrera una

cambra enfilem un seguit d'escalons, ben bé una trentena per arribar a dalt on una petita claror de les obertures petites ens podem veure tots tres sense el llum.

Allà mirem una mica i seguim per un altre túnel a peu planer fins trobar de nou uns 30 escalons més que són de baixada i arribar finalment a una altre sortida a l'exterior.

El bunker-observatori fa forma de U. Pots entrar per un costat i sortir per un altre, entre mig hi ha una galeria que comunica les dues entrades.

Sortim i tornem a les MTB coincidint l'espectacularitat del lloc i de la bona conservació que aquest té.

Amb en Marià decidim, ja pujats, de nou a les MTB, seguir per un corriol i arribar al Castell de Montroig per darrera. En aquest punt ens hem trobat una pujada que s'ha hagut de fer a peu i en LLuís ha relliscat sense cap consequència greu, només quatre rascades...

Allà pugem fins al cim on veiem les vistes, com sempre, espectaculars, l'empordà i la seva plana!!!

La baixada ha estat formidable ja que quasi tot el camí ha estat baixant, hem agafat un altre camí més ràpid passat pel Mas Rajol que ens ha dut a vorejar el riu Ricardell, el qual l'hem hagut d'atravessar dues o tres vegades sense consequències negatives, passant per sota arbredes molt boniques i finalment hem arribat de nou al poble de Biure.

Allà i com anàvem bé de temps hem parat a la Societat de Biure a fer uns refrigeris és a dir, com diem nosaltres a fer UN FINAL FELIÇ!! com marca la tradició

Hem carregat les MTB i cadascú ha marxat cap a casa seva.

Ha fet bona tarda i hem fet un total aproximat de 20 Km

Escrit per Albert Espinosa.